Kau orang kena dengar..kau orang kena tahu

Isnin, 10 Disember 2012

Artis popular yg bernaung di bawah label syarikat yg terkenal dan fungsinya terhadap masyarakat [complete]

Ya pengarang tahu dan kita pun tahu dan sedia maklum artis kat Malaysia nih ramai antara mereka bersekolah, beruniversiti, berketrampilan menarik, cerdik pandai, intelektual, mewah ,kebanyakannya elok rupa paras, updated, di sanjung oleh ribuan peminat dan tak keterlaluan mereka diangkat menjadi idola oleh peminat mereka. Tapi sesekali tindakan mereka menunjukkan bengap yang maksima, ohh rase diri sendiri bengap!!

Setakat ini memang tak ada artis yang boleh dibanggakan kat Malaysia sehingga boleh membeliakkan mata pengarang agar menyanjung tinggi mereka. yang ada pun x ramai 4 5 org jer tuh pun kusam2 jer cerita nya lepas hanya berjaya selangkah terus gali kubur sendiri. Sememangnya memang lah x berkenan kat hati pengarang. Bagi pengarang artis yang baik adelah apabila dia tidak lagi menjadi artis. Kekadang selak juga akhbar mencari hiburan di Malaysia..tapi tak banyak berubah populariti dicari sana sini,jalan cerita sebuah drama yg sama,artis baru yg seksi dan macam2 kebengapan yang timbul..dan anda sanggup pula membazirkan RM1.20 utk helaian yg rasenye x perlu ada pun dlm kehidupan seharian anda.

Eh,pengarang juga rasa dikalangan mereka ini seperti berlumba mencari kebengapan identiti. Mengejar publisiti, berlumba-lumba siapa yang paling cantik , trendy , hensem. Apa yang berlaku kat dunia arus perdana sampai macam nih sekali??pernah juga masa sekolah dulu bercita2 nak jadi artis. Nasib baik tak pernah mencuba kearah itu. Risau menjadi artis sebenarnya takut akidah dan iman terpelanting jauh. Tak jadi artis pun iman mudah goyah apetah lagi artis yg mukanya sering di lihat orang di majalah dan TV. Manusia ini lemah, nafsunya pula tinggi~

Dan benda paling pengarang tak tahan apabila artis sering dijadikan sebagai idola..idola kebengapan ultras kepala lutut kau..bengapkau sehingga tidak boleh dilentur lagi..nih ade jugak seperti taksub dgn artis malah x keterlaluan kalau pengarang kata "beriman pada artis dan cara hidupnya" seperti cr berpakaian,cara bercakap dan tindak-tanduk artis tersebut diikut. Oh sungguh palat bunyinya. Itu tak termasuk lagi menjadikan artis sebagai bahan onani Kah Kah Kah berdenyut2. Pengarang pun bukan lah baik sangat orangnya sekadar melihat dr pandangan berbeza dan menegur ape yg rasenye betul. Tak jadi masalah untuk menegur perkara2 mungkar dan merapek, Tiada manusia dalam dunia ini yang bersih dari kekotoran dosa. Tak kan kita mahu mengharap golongan nabi dan rasul serta para malaikat turun kemudian menegur kita?


ada lagi kot rasenye sambungannya~





Tiada ulasan: